رئيس هيئت مديره خانه مطبوعات استان يزد:

چرا مديران و مسئولان امر در راستاي جلوگيري از اين حرمت‌شكني‌ها هيچ اقدامي نمي‌كنند؟!



یزدفردا " رئيس هيئت مديره خانه مطبوعات استان يزد:نگرش‌ نسبت به روابط عمومي‌ها روند مثبتي طي مي‌كند
رئيس هيئت مديره خانه مطبوعات استان يزد گفت: در حال حاضر نگرش‌ها نسبت به روابط عمومي‌ها تغيير كرده و به نظر مي‌رسد در حال طي روندي مثبت است.

به گزارش یزدفردا "محمد فاضلي در نشست هيئت مديره شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي استان يزد اظهار داشت: در گذشته ديدگاه مديران به روابط عمومي‌ها تنها به عنوان متصديان نصب پلاكاردهاي تبريك و تسليت بود اما اكنون با زحمات شوراي روابط عمومي‌ها ديدگاه‌ها نسبت به اين بخش مهم از ادارات كاملا تغيير كرده است.
وي خواستار تعامل بيشتر روابط عمومي‌ها با رسانه‌ها شد و بر حفظ حرمت مردم و مسئولان در رسانه‌ها تاكيد كرد.
فاضلي در ادامه با اشاره به روند حركت برخي مطبوعات، خبرگزاري‌ها و وبلاگ‌هاي خبري بيان داشت: در شهر ما حرمت‌شكني باب شده و اين امر از حد و اندازه و از طنز و كنايه خارج شده است تا جايي‌ كه وقتي استاندار يزد در فرودگاه به يك پيرزن و پيرمرد در حمل اثاثيه‌ آنها كمك مي‌كند، در رسانه‌ها مطرح مي‌شود كه مگر فرودگاه باربر ندارد كه استاندار يزد باربر شده است.
وي با اظهار تاسف از اينكه چرا مديران و مسئولان امر در راستاي جلوگيري از اين حرمت‌شكني‌ها هيچ اقدامي نمي‌كنند، افزود: اين اقدام مسئولان به واقع جاي سئوال دارد و به طور قطع اگر اين روال ادامه پيدا كند، هر شخصي به قدر خود، حرمتش شكسته خواهد شد.
فاضلي در ادامه با اشاره به رويدادهاي اخير در استان يزد و اقدامات صدا و سيما در اين زمينه اظهار داشت: با فرض تخلف مدير انتقال خون يزد، نبايد حرمت كارمند پرتلاش دارالعباده و خانواده آن شخص زيرسئوال مي‌رفت.
وي افزود: با اين اقدام 20:30 مديريت در نظام جمهوري اسلامي زير سئوال رفته و مردم نسبت به خبرنگاران اعتماد قبل را نخواهند داشت.
فاضلي عنوان كرد: حتي برنامه‌سازان خارج نشين هم چنين زيبا نمي‌توانستند حرمت مديران را از بين ببرند در حالي‌كه در شرع اسلام هيچ چيز بالاتر از آبروي مومن نيست.
رئيس روابط عمومي استانداري يزد نيز در اين جلسه ضمن خيرمقدم به هيئت رئيسه خانه مطبوعات استان يزد بيان داشت: جلسه هيئت مديره شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها هر دو هفته يك‌بار برگزار مي‌شود و در حال حاضر حركت‌هاي انجام شده سبب نمود بيشتر روابط عمومي‌ها در استان يزد شده است.
سيدعبدالمجيد قائم‌محمدي افزود: اميدواريم تعامل بيشتري با اصحاب رسانه استان يزد برقرار شود و از تجربيات و نظرات متقابل طرفين استفاده مطلوب صورت گيرد.
عضو هيئت مديره و مدير اجرايي خانه مطبوعات استان يزد نيز در اين نشست از روند مطلوب برخي روابط عمومي‌ها با رسانه‌ها تقدير و اظهار اميدواري كرد؛ به زودي شاهد توسعه اين روابط در ديگر ادارات استان يزد نيز باشيم.
مسعود ميرجليلي نيز با اشاره به وقايع اخير در سازمان انتقال خون استان يزد و اقدام انجام شده از سوي صدا و سيما افزود: در اين مسئله به خانواده آن مدير و كارمندان سخت‌كوش علوم پزشكي جفا شد و همين امر بهانه‌اي به دست برخي مديران استان داده تا تعامل نداشته خود را با رسانه‌ها قطع كنند و حتي در يكي از جلسات مطبوعاتي اخير مسئول حراست اداره نيز در كنفرانس مطبوعاتي شركت كرد.
وي تاكيد كرد: اگر خداي ناكرده يكي از مسئولان حراست ادارات و نهادها بر خلاف اصل 24 قانون اساسي سعي كند در روند اطلاع‌رساني خللي ايجاد كرده و به اين بهانه فيلم يا عكس خبرنگار را كنترل كند، از طريق مراجع قضايي پيگيري خواهيم كرد.
ميرجليلي در ادامه با بيان اينكه خبرنگار وظيفه مطرح كردن مشكلات و كاستي‌ها را دارد اما بايد در حفظ آبروي مومن نيز كوشا باشد، ادامه داد: روابط عمومي‌ها و رسانه‌ها همه از يك خانواده هستيم و بايد در جهت اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي به يكديگر كمك كنيم و خبرنگار به عنوان شخصي كه مي‌تواند عملكرد صورت گرفته را به استحضار مردم برساند، بهترين ياور و كمك‌كار مديران استان است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد صريح از نحوه عملكرد نسبت به مدير انتقال خون استان يزد عنوان كردك طي مصاحبه‌اي كه با كارمندان انتقال خون داشتيم تك‌تك اين كارمندان اذعان داشتند كه از اول مهرماه جاري اين مدير در انتقال خون سمتي نداشته و قرار بوده توديع و معارفه شود اما اينكه چرا در تاريخ 12 مهر ماه جاري اين مدير به اين شكل توديع شد و چنين وقايعي اتفاق افتاد، جاي سئوال دارد.
ميرجليلي با اظهار تاسف از وقايع رخ داده، تصريح كرد: اين امر بهانه‌اي شده تا مسئولان در اداراتي همچون مسكن و شهرسازي، شهرداري، فرمانداري و ... با رسانه‌ها قطع ارتباط كنند و به اين بهانه از پاسخ به خبرنگاران و حضور در جمع آنها طفره روند.
وي با اعلام اينكه كار خبرنگار انتقاد و انتقال است نه آبروريزي و انتقاد با تخريب و حرمت‌شكني تفاوت دارد، تاكيد كرد: حساسيتي كه روي رسانه‌هاي مكتوب و خبرگزاري‌ها يا حتي يك نشريه دانشجويي با 50 نسخه تيراژ وجود دارد، روي صدا و سيما نيست و اگر اقدام 20:30 را يكي از نشريات يا خبرگزاري‌ها انجام مي‌داد به نظر من كمترين اقدام، توقيف موقت و تحريم نشريه بود كه اين هم جاي سئوال و بررسي دارد.
در اين نشست كه اعضاي هيئت رئيسه خانه مطبوعات استان يزد نيز حضور داشتند، محمدرضا آقايي رئيس روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي، زائرالحسيني رئيس روابط عمومي برق منطقه‌اي، حداديان رئيس روابط عمومي محيط زيست، ضياءالاسلامي مدير روابط عمومي جهاد دانشگاهي، شرعياتي رئيس روابط عمومي آب و فاضلاب، لاور رئيس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر، معنوي رئيس روابط عمومي مخابرات استان يزد و جواد آذرنگار نايب رئيس خانه مطبوعات مطالبي مرتبط با اين جلسه عنوان كردند.
در اين جلسه تصميماتي از جمله تغيير روز جلسه از اواسط هفته به اواخر هفته با درخواست اعضا، انتشار فراخوان براي تمامي پرسنل روابط عمومي‌ها در جلسات آموزشي، شكل‌گيري انجمن صنفي روابط عمومي و رسانه، حضور افتخاري يكي از خبرنگاران در شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها و متقابل آن يكي از اعضاي روابط عمومي‌ها در هيئت مديره خانه مطبوعات، تعامل بيشتر ادارات با رسانه‌ها، راه‌اندازي سايت براي شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها، اعطاي وام به كاركنان روابط عمومي‌هاي ادارات، دريافت حق عضويت و ... اتخاذ شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا